"Assalamualaikum.. Blog ini dicipta utk kenangan ku.. Kalau sudi baca, bacalah.. Maaf jika ada salah silap perkataan.. Saya bukan kamus dewan bahasa.. Hanya pengumpul gambar utk kenangan hidup.. Wassalam"

23 Apr 2009

kenapa"aku"semalam

kenapa ... semalam?

kenapa baik sangat semalam?
kenapa senyap semalam?
kenapa buat muka dunno semalam?
kenapa marah tak bole keluar semalam?
kenapa dibiarkan darah berkumpul dalam otak semalam?
kenapa bawak moto laju tapi tak accident semalam?
kenapa makan 2 menu semalam?
kenapa ada bende yang tak puas ati semalam?
kenapa menangis dalam hati tapi bukan diluar semalam?
kenapa terlampau sensitif tetapi masih bersabar lagi semalam?
kenapa tak menjawab persoalan yang disoal semalam?
kenapa tak reti nak paham2 kerja yang perlu diselesaikan semalam?
kenapa berada di sana, perlukah berada di sana semalam?
kenapa rajin sangat, bagi kerja ya ya ya jer semalam?

kenapa aku semalam?

kenapa tidak seperti dia yang tak tau penat semalam?
kenapa tidak seperti dia yang tersenyum walaupun bengang juga semalam?
kenapa tidak seperti dia yang slalu buat havoc semalam?
kenapa tidak seperti dia yang pandai berkata-kata semalam?
kenapa tidak seperti dia yang selalu panas baran semalam?
kenapa tidak seperti dia yang selalu rendah suara bila bercakap semalam?
kenapa tidak seperti dia yang memang senyap dan kurang berkata-kata semalam?
kenapa tidak seperti dia yang balik awal semalam?
kenapa tidak seperti dia yang tersenyum selalu semalam?
kenapa tidak seperti dia yang rajin bersuara semalam?

kenapa tidak seperti mereka semalam?

jawapan utk semalam
: nape diet hari ni? tak menjawab tapi aku still makan jugak.. aku bodoh! nurse soh diet tak reti bahasa nak kawal lagi ke? bengong sebab amik bende bihun n burger itu!!
: ko marah aku ker? tak menjawab tapi aku geleng walopon tak dapat berkata2 time tu.. aku bodoh sebab tak pandai berkata-kata macam ko!! pale aku tgh panas semalam.. otak serabut tak tau pasal aper.. bengong sgt tetibe emo jer..
: ni la 1st time aku takut naik ngan ko!? tak jawab gak masih senyap.. aku bodoh sebab bawak laju sangat! tak ingat orang kat blakang ape? anak orang tu weeeeiii!!! tak igt kat tuhan ape? mau mati ke ape? tapi tak accident gak.. dah tau moto tu uzur ko bawak laju apesal? mungkin aku tak sabar nak pergi dari dunia ni kot.............. dah sedia ke?

p/s
kes ni tade kene mengene ngan korang..
aku bermonolog ngan diri aku jer..
maaf jika tersinggung..
maaf sebab menakutkan korang..
dah... lupekan.. aku nak sambung wat design nih..

4 Responses to “kenapa"aku"semalam”

omarkhayam berkata...

kecik.,get some rest.haha

Achik berkata...

rest pekebende..
aku tgh giler skrg ni..
!@#$%^&*(^%#$%@# huuhuu

Aqila Borhan berkata...

diet?. klu pandai ambil kuantiti mknan itu sudah memadai. and 1 more thing. jgn la t'llu ikut nafsu. ^^

Tanpa Nama berkata...

wahai pamie.~

nk dptkan advice skit ni.
tips nk amik gamba on wedding.
kna jdi fotografer for my kazen wedding.